En spontan krogkväll

Ja, Kicki kom hem till mig spontant igår kväll. Vi drack vin, kollade på film och åt popcorn.  
När klockan var tre på natten var vi rastlösa och kom fram till att vi skulle dra ut på krogen istället. Till "Patricia" vid Slussen, som stänger fem. Så vi sprang till bussen.
Höll på att missa den. Men vi sprang och viftade glatt med alla armar så att bussen såg oss kunde stanna 100 meter efter busshållplatsen bara för att plocka upp oss två. Slapp till och med stämpla min buss- (skäms) remsa. Busschauffören tyckte att det var ju en sådan "otur att stämpeln var trasig just idag", som han sa till mig.  
Väl på krogen sedan hann vi knappt komma innanför dörren förän alla blickar vändes mot oss och det samlades killar runt omkring oss.
Vi ägde på dansgolvet. Festprisse efter kostymnisse ville dansa med mig och Kicki och det var riktigt kul att få uppleva sånt igen. Ingen har någon chans men alla killar tror att de är oemotståndliga. Typiskt killar.  
Vi dansade loss tills vi blev utslängda klockan fem på morgonen. Då tog vi bussen hem till mig, tog varsin shot innan Kicki kom på att hon ville gå till Donken för att äta en cheeseburgare. Ja, cheeseburgare är ju goda så vi gick till närmsta McDonald's, 25 minuter bort, i regnet, där de ändå inte hade några cheeseburgare. Bara små McMuffins och McBeagel från frukostmenyn som smakade konstigt. Men klockan 6 på morgonen slinker nästan allt ner i magen.  
Sedan promenerade vi hem till mig igen och somnade sött. En helt lyckad och perfekt kväll var det. En spontan idé som blir ihågkommen.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0