Julafton

Julaftonen blev bra, men inte som jag hade tänkt mig. Mormor och morfar kunde inte komma i år för morfar har gjort illa foten och kan inte gå.
 
Så jag firade julen med Nalle, mamma och bror bara. Eller bara och bara. Det blev jättebra det med.
 
Vi åt mat så det sprutade ur öronen på oss. Vi tittade på Svensson Svensson som jag har gått och tänkt på i flera dagar nu. Jag tjatade om att få titta på Kalle Anka hela dagen också. Fast de hade klippt bort viktiga, roliga och kulturella klipp från Jultomtens verkstad. Tydligen är det helt fel att visa mångfald på tv. Inga invandrare får synas på tv längre.
Men svarta möss, vita ankor, kvinnoförnedrande scener och hån mot dvärgar får vara med på tv.
Men julen blev jättebra och jag fick hur mycket fina julklappar som helst. Alldeles för många. Jag är jättenöjd. Hoppas att de andra blev nöjda med sina julklappar också. Jag kommer njuta länge av denna dag.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0