Halkan är bokad

Gillingebanan är bokad och kommer att ske nu på onsdag. Jag är nervös över detta och kan inte tänka på annat.

Alltså, jag vet att man inte kan bli direkt underkänd på halkkörningen, men mitt största problem är att starta och köra en ny bil som jag aldrig har kört tidigare. Utan att få en massa kärringstopp och "ryck". Resten kan väl knappast vara så svårt? Gasa - Svänga - Bromsa - Överleva?

Idag övningskörde jag i över 1½ timme. Jag åkte för första gången ut på Essingeleden mot Haga norra. Det var ganska mycket trafik, mörkt och jag som åkte på vägar jag aldrig har kört på tidigare. Men allt gick bra och det känns som att jag kan köra bil nu, förutom att jag glömmer att titta på alla skyltarna hela tiden.

Körde en kort stund på en tom parkerigsplats och sladdade runt lite också. För att känna på hur det känns nu innan halkbanan på onsdag. Blev lite nervös när polisen kom till p-platsen så jag körde hem istället. Men annars så.

Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

Lycka till på Gillinge!

2012-02-07 @ 12:43:40
Postat av: Louise

Tack tack

2012-02-08 @ 23:47:22
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0