Kryssning a la Birka Paradise

Kryssningen var bra och trevlig. Dock gick den väldigt fort, av någon konstig anledning.

Först fick jag och Nalle stressa oss dit för att stiga ombord på båten några minuter innan de stängde portarna. Sedan fick vi sitta och vänta i tre timmar i baren på vår a la Carte middagen.

Middagen var god. Jag åt and för första gången. Vet inte om det var jättegott, men det slank ner i magen ändå. I drygt två timmar satt vi och åt och snackade om allt möjligt.

Därefter gick vi ner en våning till baren och dansgolvet, där vi spenderade resten av kvällen, i stort sätt. Bra musik, trevligt sällskap, dans och goda drinkar. Sista timmen innan stängning åkte vi upp till ungdomsdiscot på högsta våningen. Där sög musiken men en drink hann jag få i mig mellan dansstegen. När musiken tystnade var det nog dags att gå och lägga sig. Klockan var väl runt 4-5 då på morgonen.

Dagen efter var jag aptrött. Vi sov fram tills vår lunchbuffé vi hade bokat klockan 14. Jättegod mat och man kunde äta hur mycket man orkade. Varm mat, kall man och efterrätt. Nammi.

Tackar för denna kryssning. Den blev bra. Sjukt j*la kallt var det att åka hem sedan. Minus 10°C.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0