Den första dagen

Jag hoppas att du hade det trevligt igår, att du firade in det nya året på ett välförtjänt sätt.

Jag var hemma hos Lina och Hugo i deras nya lägenhet, med Nalle, Micke, Fredrik, Hensch och Hugos syrra. Vi drack fördrink, riktig champange. Vi avblåste en raket. Vi åt en god förrätt på laxrullssnittar, whiskeyost, oliver, korv och melon med torkad Italienskt skinka inrullad.

Till varmrätten blev det färskost och soltorkade tomater instoppat i kyckling och fläskfilé inlindat i bacon tillsammans med färskpasta, potatis, rostade grönsaker och såser. Supergott. Det bara smälte i munnen.

Efterrätten bestod av hemmagjord kardemumma glass med en jordgubb/hallon paj som också var jättegod. Blev en Amarula och kaffe på det.

Vid tolvslaget gick vi självklart ut och tittade på alla fyrverkerierna och alla ljuslyktor som flög i luften. Vi drack skumpa och skålade. Ett underbart tillfälle med mina nära vänner.

Festen fortsatte sedan inomhus med drinkar, dans och charader. Helt plötsligt var klockan fem på morgonen och det kanske var dags att vila ögonen en stund. På ett liggunderlag på golvet.

Men fy fan vad roligt jag hade fram till dess. Tack alla underbara människor som var med och firade nyåret. Ha en god fortsättning på det nya året nu.

Skriv tillbaka
Postat av: David

Gott nytt

2012-01-04 @ 23:00:39
Postat av: Louise

Gott nytt!

2012-04-19 @ 14:07:45
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0