Det är fredag

Jag har jobbat tre jobbiga dagar irad nu och det känns som två veckor utan vila. Jag är dödstrött, har fortfarande träningsvärk i ben och mage nu, för den delen  och jag sitter och fredagsmyser och dricker vin med Nalle.

Imorse hade jag tur i oturen. Jag skulle börja jobba halv tio (sovmorgon!) men på något vänster ställde jag väckarklockan fel och åkte till jobbet en timme för tidigt. Men på vägen till jobbet ringde chefen mig och ville att jag skulle börja jobba så fort som möjligt på en annan avdelning, på samma förskola. Vilken tur då att jag var på väg till jobbet drygt en timme för tidigt. Hur tänkte jag där liksom?

Jag skulle först ha börjat klockan 11 och sen blev det framflyttat till halv 10 och helt plötsligt var jag på jobbet halt 9 istället.
Sedan på förmiddagen hoppade jag mellan två avdelningar och var väldigt eftertraktad. Roligt att vara populär men jobbigt.

Fick höra också av ett barn på avdelningen att jag var den bästa vikaren hon hade haft. Jag var den bästa vikarien i hela världen. Jag lovar, hon sa så. Åh vad mitt hjärta smällte då. Tack sötnos.

 


Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0