Lång sovmorgon

Idag tog jag en lång sovmorgon. Visserligen gick jag och la mig tre inatt så det blev en senare morgon för mig ändå.  
Det är sista semesterdagen här uppe i norrland idag, för imorgon åker jag hem till Stockholm. (Men om tre veckor åker jag tillbaka hit igen).
 
Det ska bli ganska skönt att komma hem, även om det är jättemysigt här. Men att kunna duscha ordentligt, ha internet hela tiden och ha tillgång till alla mina kläder är ett skönt faktum. Även att slippa gå ut i regnet för att gå på muggen skulle vara skönt också.  
Men visst har det sin charm. En stuga ute på landet. Där man får elda i eldstaden, utsikten är naturligt vacker och där det är handdisk som gäller. Alla kläder ligger fortfarande kvar i resväskorna, vissa fint vikta och vissa huller om buller. Grannarna är färre och trevliga här. Vildblommor blommar för fullt och förgyller vägkanterna med vackra färger. Vattnets vågor följer söderåt och skapar ett lugn.
 

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0