Lyckad midsommar

Fan va roligt midsommar blev. Riktigt lyckat.
 
Vi var 11 personer på Nalles sommarställe i Hälsingland som började dagen med en champanjefrukost och jordgubbar. Sedan blev det lek och dans runt midsommarstången. Vi åt en sillunch med hemmagjord gubbröra, sillar, ägghalvor, lax och allt sådant som hör till. Vi sjöng snappsvisor och vissa fick lite för mycket snapps i sig på alldeles för kort tid. Men vi hade roligt och mateb var god.
 
Vi lekte lite mer lekar, som slutade med vattenkrig. Grillen drogs igång och "några" försvann i dimman. Eller "powernapade" i två timmar.  
 5 kg porchetta-kött grillades i 4 timmar medan vi alla drack och hade det roligt. Musik spelades, solen sken och allt var perfekt. Vi varvade matlagning med att äta jordgubbar och grädde vid långbord och njöt av midsommaren och varandra.  
 Middagen blev klar och vi åt kött, potatis, grönsaker, bacon, svamp, såser och allt möjligt. Det var gott men potatisen skulle ha vart i ugnen en stund till. Den var inte riktigt helt klart. Men det kanske var mitt fel. Blev så ivrig när köttet för en gång skull blev klart.  
 Hur som helst. Efter middagen blev det sällskapsspel till sena natten. Eller tidig morgon. Jag gick och la mig allra sist och då var klockan 7 på morgonen. Men fan va roligt jag hade. Och maten var god. Och alla andra hade skitroligt också.
 
Dagen efter däremot. Den dagen ska vi inte tala om. Men midsommar var bra. Hur var din midsommar då? Vad gjorde du för något?

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Verkar vara en bra midsommar iaf.

Jag var med några polare hemma hos Henke. Vi käkade också en massa mat, gjorde egna kransar och drack öl i solen. Jag hade det skitkul.

2012-06-29 @ 20:12:16
Postat av: Sofie

Va skoj.
Jag o några kompisar drog till Tyresö slott för en gång skull. Eller första gången för mig iaf. De andra hade vart där tidigare. Vi hade med oss picnik o vin och tittade när småbarnen dansade runt stången. Supermysigt. Sen gick vi hem till tjejkompis.

Svar: Låter roligt.
Turqoise

2012-07-02 @ 12:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0