Tränade i måndags

Jag brukar inte träna på måndagar men eftersom jag ska bort på torsdag som vanligtvis brukar vara en av mina träningsdagar så tränade jag i måndags istället.

Det blev ett enkelt skivstångspass. Jobbigt och tungt men så fort jag släppte vikterna blev allt som vanligt igen och jag återhämtade mig snabbt på bara någon minut. Svetten hann knappt komma heller. Men jag har inte så tunga vikter på. Jag är inte där för att skapa synliga stora muskler utan för att bara träna och bygga upp hållbara muskler som orkar bära mig runt i all evighet.
Plus så ska ju träningen vara rolig också och det är den inte om jag hela tiden har så tungt att jag knappt orkar lyfta eller göra övningarna. Om jag inte göra lika många marklyft som man ska göra skäms jag istället och sänker självförtroendet. Och då är det verkligen inte roligt att träna.

Så jag tar alltid lagom mycket tungt och då är det faktiskt skitjobbigt.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0