En rolig helg i Småland

Finbesöket har vart här sedan i fredags. Min bästa kompis Kicki kom i fredags. Vi härjade fritt här i Alvesta och gjorde gatorna osäkra. Eller egentligen köpte vi lite öl och cider och satte oss hemma i Ettan och spelade spel och åt god mat och drack glittrig cider.
Nalle skulle komma på kvällen men hans tåg var nästan två timmar försenat så han kom hit mitt i natten istället.
 
Dagen efter, i lördags, drog vi till det nya IKEA i Älmhult och kollade läget. Jag köpte lite skålar och en massa ljus, sånt där krimskrams som alltid är bra att ha. Sedan drog vi vidare till Växjö och hängde där. Åt på restaurang och gick på bio på kvällen. Vi såg Hypnotisören.
 
Den var väll ganska bra. Helt okej faktiskt men kändes inte som en passande "biofilm" direkt. Mer som en bra långfilm på tv en fredagskväll istället. Men popcornen var goda och sällskapet var perfekt.
 
Idag, i söndag, tog vi det mest lugnt. Sovmorgon, långfrukost och packning. Nu sitter de på tåget hem till Stockholm och jag är kvar här i Alvesta och ska försöka plugga lite. Eller mest återhämta mig.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0