Första (riktiga) veckan i skolan

Hej alla där hemma. Jag har precis slutat min andra skoldag och kommit hem till ettan i Alvesta nu. Igår började jag med att läsa marknadsföring.
Vi har gått igenom 9 kapitel på två dagar. Alltså skitmycket information på kort tid. Nu har vi fått hemuppgifter och nästa vecka ska vi läsa 10 nya kapitel. Så det gäller att hänga med och göra det man ska.
 
Att anteckna jättefort samtidigt som jag ska lyssna på läraren är jag inte van med än. Inte heller de tidiga mornarna och tågresorna. Men allt faller nog på plats inom sin tid. Just nu är ju allt nytt.
 
Jag kom ju hit redan i söndags. Då städade jag ettan (mitt nya smeknamn på min lägenhet i Alvesta) och sopade golvet, tvättade diskbänken, diskade, gjorde rent toaletten och handfatet samt packade upp lite saker ur flyttkartongerna.
 
Köket är fortfarande kaos. Det tänkte jag rengöra i veckan. Alla väggar, skåp och golv. Jag ska även spika fast lister i sovrummet och måla om några golvsocklar. Någongång ska jag försöka koppla in tv:n också, men det får vänta ett tag.
 
Jag kommer hem på fredag kväll. Blir hemma i Stockholm en kort vistelse med ett gäng saker som ska göras innan söndag då jag åker ner till Alvesta igen. Måste hinna med skolarbete, googla tågresor, gå på teater och restaurand med Nalles familj samt tvätta, packa, köpa mat och mer datauppgifter.
 
Oj vad mycket jag skriver. Jag har så mycket att säga, men har oftast inget internet att använda. Men snart kommer jag hem, om några dagar.
 
(PS. Nalle jag älskar dig. Jag kommer hem snart. Då ses vi. Puss puss.)

Skriv tillbaka
Postat av: Nalle

Jag ÄLSKAR dig med!!! Fan så förvånad jag blev att du har bloggat!!! Har du internet!?!?! Fungerar det bra?!? Tänkte på dig idag å blev så glad av det! Du är så bäst! Å så har du körkort nu! Wow Vad bra du är!!! Kom hem snart :D Puss Puss

Svar: Nja, internetet är skitdåligt och går jättelångsamt. Funkar typ inte. Men jag älskar dig med.
Turqoise

2012-09-11 @ 21:10:45
URL: http://www.facebook.com/TokOve
Postat av: Sofie

Det är bara att kämpa vidare.

2012-09-12 @ 23:19:40
Postat av: Emelie

You go girl

2012-09-13 @ 22:38:38
Postat av: Louise

Ja, jag kämpar vidare. Kan ju inte ge upp direkt. Två år till nu bara.

2012-09-15 @ 00:49:37
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0