Vilken skillnad

Vilken skillnad det är på Stockholm och Småland. Trafiken är annorlundare, människorna, uttrycken, miljön, mitt internet, sortimentet på Ica, ja det är mycket som är annorlundare.
 
På tåget hem, sista timmen ungefär var det 5-6 personen som hade blivit av med sina väskor till exempel. Det gick tydligen omkring någon väsktjuv.
Men min slitna ryggsäck ville hen tydligen inte ha.
 
På tunnelbanan på min fortsatta resa hemmåt, mitt i rusningstrafiken, började två helt okända människor (antagligen icke Stockholmare) prata med mig. De frågade mig saker och tyckte att det var mycket folk ute.
Undrar om jag såg konstig ut? Eller såg jag småländsk ut? Stockholmare är ju annars kända för att vara blyga, tysta och osociala till okända personer.
 
Annars så är jag hemma nu. Trött och sliten med träningsvärk efter listspikning, ommålning, plugg och städning. Men om några dagar-veckor är nog allt klart och återställt.

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Klart att det är skillnad på storstan o landet. Dett är ju en stor skillnad.

2012-09-23 @ 19:24:14
Postat av: Louise

Jo men ändå.

2012-09-29 @ 14:02:04
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0