Svar på frågestund

Postat av Sofie:
Varför gjorde du lumpen? Vad var det som fick dig att göra lumpen?
Jag gjorde lumpen av olika skäl. Dels var jag arbetslös just då och hade inget att göra. Dels hade jag många vänner som precis hade börjat med lumpen. Dels har jag alltid var en friluftsmänniska och varit intresserad av att göra lumpen. Så det ena ledde till det andra.
 
Postat av Jenny:
Jobbar du fortfarande på förskolan? Fin blogg föresten.
Tack så mycket. Nej, jag tror att jag är uppsagd. Men nu har jag inte tid att jobba längre. Kanske något sommarjobb nästa sommar men inte på veckodagarna då jag har plugg att sköta.
 
Postat av Cicci:
Har du ditt drömyrke nu eller vad vill du jobba med i framtiden? (Förutom som bloggerska då).
Just nu har jag inget jobb, eftersom jag går i skola. Men i framtiden vill jag bli inredare. Den bästa av de alla.
 
Postat av Emelie:
Vad är det för utbildning du går?
Säljare med inredningskompetens heter den. Det är en YH-utbildning på två år i Älmhult.
 
Postat av Anonym:
Vad är det för kurs du går?
Distanskursen jag läser heter Certifierad Inredare. Det är en inredningskurs på distans där jag blir en certifierad inredare efter godkänd kurs. Väldigt bra. Allt är på distans.
Skolans utbildning heter Säljare med inredningskompetens.
Postat av Johanna:
Hur får du relationen med en pojkvän att fungera när du även har skola och jobb på annan ort? Har ni ett distansförhållande nu eller?
Jag och min kille har ett ganska stabilt förhållande där vi (jag) litar på varandra och kan vara ifrån varandra i veckor, om det så skulle behövas. Jag tror att jag vet vart jag har honom och jag tror att han vet vart han har mig. Det är klart att det är jobbigt att vara ifrån varandra, men vi träffas några dagar varje vecka i alla fall. Inte direkt något distansförhållande.
 
Postat av Nalle:
Varför valde du mig?
Jaá du... Svår fråga. För att du är bäst såklart. Du är snäll, go och glad. Du tycker om mig, fast jag är helt sjuk i huvudet. Du står vid min sida, i vått och tort. Du stöttar och hjälper mig när jag behöver det. Du är omtänksam, spontan och rolig. Du är lika sjuk i huvudet som jag, fast tvärt om. OCH för att jag älskar dig.
 
Postat av Sara:
Vilken är din konstigaste dröm? Vilken är din värsta mardröm?
Den konstigaste drömmen jag har drömt måste nog ha vart när jag drömde att jag var en kalv, en tjurkalv. Jag blev jagad (av något okänt) och sprang runt bland staket, hagar och ladugårdar. Efter en stund såg jag min mamma, som en människa. Hon började springa med mig. Vet inte om hon jagade mig också, eller om hon försökte hjälpa mig, men hon sprang efter mig i alla fall. Sedan vaknade jag.
Den värsta mardrömen jag har nu, i mitt "vuxna" liv, som återuppkommer på olika sätt, är att min tandställningstråd ska gå sönder och jag tappar tänder och det sprutar blod. Ganska brutalt. Att mina riktiga tänder försvinner och jag får gluggar eller inga tänder alls i munnen. Det är jobbiga mardrömmar. Vaknar upp och är alldeles förtvivlad. De växer ju inte ut igen.
 
Postat av Trogen bloggföljare:
Vad föredrar du helst:
Fotboll eller handboll?
Handboll har jag spelat i drygt 10 år, men det är avancerat. Fotboll är mer en sport alla kan spela när som helst. Så det blir nog fotboll i dagens läge.
 
Äpple eller päron? Päron
 
Turqoise eller lila? Oj den är svår. Den kan jag nog inte svara på. De ligger på samma plats.
Bloggen eller facebook? Jag älskar att blogga men på facebook kan jag komunicera med mina vänner bättre. Så jag föredrar facebook, men borde kanske svara bloggen.
 
Kramar eller pussar? Kramar
 
Sommaren eller vintern? Helt klart sommaren
 
Guld eller silver? I typ 20 år har jag alltid gillat silver, framför guld, men på de senaste året har jag börjar föredra guld. Vet inte om det är någon åldersnoja. Men guld är fint.
 
Tack allehopa för era frågor. Min lördag är räddad.

Skriv tillbaka
Postat av: Johanna

Hej. Vilken fin blogg du har.

2012-09-28 @ 12:54:07
Postat av: Louise

Tack så mycket.

2012-09-29 @ 14:00:48
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0