A bridge over troubled water

Jag springer samma runda som vanligt, fast den här gången är det mörkt och knappt några människor ute. Luften är frisk och det luktar blöt asfalt och ljummet gräs.
 
Jag tar i och springer fortare än vanligt, känns det som. Jag spurtar några gånger och blir jätteandfådd. Ändå visar klockan 44 minuter istället för vanligtvis 42 minuter.
 
Jag lyssnar på radio i hörlurarna. Låten "Bridge over troubled water" med Simon and Garfunkel spelas, i sista uppförsbacken. Just den låten valde han som låt till hans mors begravning. Då framförd via orgeln. Nu som original.
 
Alla tankar kom tillbaka. All smärta spred sig och mitt hjärta vred sig i kroppen. Jag blev påmind igen och tårarna kom tillbaka. FAN!

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0