Tror att jag tabbade mig

Jag var på praktik-intervju på IKEA i måndags. De får in så många ansökningar av studenter hela tiden att de vill snacka lite med alla innan de tar in någon. Så jag åkte dit och blev utfrågad.  
Mannen jag skulle träffa var självklart inte där utan fick förhinder några timmar tidigare så jag fick träffa två unga tjejer som aldrig hade intervjuat någon förut. Och där sänktes mina förhoppningar. Men men, jag bet ihop och gjorde mitt bästa.
 
Allt gick väl hyffsat bra men jag tror att jag tabbade mig på en fråga. Det kom jag på när jag satt på bussen hem. De frågade om mina framtida mål och drömmar och jag var ärlig och svarade att jag ville bli en inredare, utan att behöva starta någon egen firma.  
Egentligen borde jag nog ha svarat att IKEA är mitt drömyrke och att jag självklart vill jobba just hos de.
Jag hoppas nu att min ärlighet tar mig hela vägen in till IKEA:s inspirationsrum och inte utanför grindarna... Det är ju ändå 10 veckor som det handlar om och jag vill ju verkligen hamna på ett bra ställe med många möjligheter och utveckling.

Skriv tillbaka
Postat av: Nalle

Hoppas det går vägen min älskling!!!

2013-11-26 @ 23:32:45
Postat av: Louise

Nä, jag fick inte plats där. Det var så många andra som sökte samtidigt och skolor som IKEA samarbetar med fick gå före. Hepp.

2013-12-11 @ 20:00:56
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0