Ullared

Äntligen har jag vart på Gekås. Herregud vad jag shoppade.
Jag och Nalle tog bilen från Alvesta och åkte i 2 timmar bland skogar och ängar. Vi ville inte vara där så tidigt och köa och hänga på låset, så vi kom dit runt 12 istället. Då var det ingen kö in i alla fall. När entrédörrarna öppnades så öppnades även mitt sinne och egna ögon. Jag blev impulsiv, ivrig och glad, som ett saligt barn på julafton.
 
Både jag och Nalle plockade i saker i vagnen utan att ens titta på prislappen. Inget noggrant igenom-tänkande gjordes.
 
Efter ca 5 minuter tappade vi bort varandra. Har du sett Ullared på tv? Då varnar de att det är vanligt att tappa bort någon, att det sker väldigt ofta. Och sant var väl det för under hela dagen hördes det utrop från högtalarna att folk hade tappat bort någon. Men jag och Nalle hittade varandra igen efter några minuter och kunde fortsätta vår shoppingtur.
Efter 2 timmars shopping besökte vi restaurangen och hämtade nya krafter. Sedan fortsatte vi igen. Fram och tillbaka. Hit och dit.
Jag såg varuhuschefen Boris med filmteamet efter sig. Tror att jag hamnade i bild, både chockad och svettig. Men hoppas att de klipper bort det. Såg även vännerna Morgan och Ola-Conny.
Det känns jättekul att äntligen ha hälsat på i Ullared. Gekås var stort och det var mycket folk, men ändå trodde jag att det skulle vara större och ännu mer folk. Allt fanns där, kläder, heminredning, mat, elektronik, leksaker, julsaker m.m. Allt förutom smycken och skor, tror jag.
 
Vi shoppade inte så mycket. Bara fyllde vagnen med allt vi ville ha och betalade för drygt 3000kr. Jag köpte 4 toppar, två, schampo, godis, underkläder, strumpor, 2 par leggings, hårspray, hemliga saker, julklappspapper och vantar plus lite andra saker. Fast mest kläder. Nalle köpte lika mycket han.
Vi var på Ullared i drygt 4 timmar innan vi körde bilen hem mot Alvesta i 2 timmar. Vi hade med oss kaffe som vi drack i mörkret i bilen. Det var himla mysigt. Benen värkte av utmattning och jag var trött som en björn i ide.
 
Men himla nöjd och glad med dagen är jag. Det har vart en lyckad dag idag. Tänk vad glad man kan bli av att köpa en massa saker. En sjuk känsla. Men rolig. Himla rolig.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0