Stormvarning klass 3

Det är storm här i Småland nu. I Skåne är det redan kört och snart även vid västkusten. Stormvarning klass 3. Folk blir varnade att gå utanför huset och man ombeds att ta in alla utemöbler och lösa föremål utomhus, så att de inte blåser iväg.
Jag kom smärtfritt till skolan imorse och sista tåget hem skulle ha gått klockan 15. Resten av tågen var inställda på grund av stormen St. Jude (Judas och nu kallad Simone i Sverige). 15-tåget blev till sist 70 minuter försent, men jag är glad att jag bara kom hem idag. Det hade varit jobbigt att bli strandsatt i Älmhult, utan tak över huvudet. Klasskamraterna som skulle till Växjö kunde ta en ersättningsbuss om de ville, men jag kunde bara ta det sista tåget.
 
Tågen är inställda till kl. 24 i natt och eventuellt även till kl.12 imorgon. Vet inte om jag vågar åka till skolan i Älmhult imorgon. Lyckas jag komma dit kanske jag inte kommer hem igen. För stormen lär väl knappats vara lugnare imorgon?
 
 

Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

Hur har du det där nere? Är stormen över snart? Stanna hemma nu så att du inte blåser bort.

2013-10-29 @ 14:43:53
Postat av: Emelie

Usch. Låter lite läskigt.

2013-11-04 @ 18:26:16
URL: http://Emsi.se
Postat av: Louise

Det gick bra här nere i Småland. Stormen var inte så jättefarlig i Småland. Det var mycket mycket värre i Skåne. Men den varade bara i ett dygn, sen blåste stormen bort.

2013-11-06 @ 13:58:25
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0