Jäkla propp

Klockan är sju på morgonen och jag har precis vaknat. Det är mörkt och en kylig känsla lägger sig över rummet. Jag går upp och tänder taklampan.  
 
POOFF!  
 
Lampan exploderar och allt blir ännu mörkare. Proppen gick och jag har absolut ingen aning om hur man byter propp och till vaddå? Jaha, vad gör jag nu då? Vart finns nya? Ska jag köpa nya? Fan alltså, jag har inte tid med det här nu innan skolan. Fram med ficklampan och in på toaletten för att försöka påbörja mina sysslor där. Ficklampan slutar att fungera. MORR. FAN. Inte igen alltså....  
 
Jag byter ficklampa, äter kalla gamla mackor, utan kaffe, sminkar mig i halvmörker och så vidare. Det är andra gången den här månaden som jag blir utan ström. Det var min morgon det. Hur var din?
 

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Hoppsan

2013-10-10 @ 14:17:56
URL: http://Emsi.se
Postat av: Sofie

POFF!

2013-10-11 @ 12:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0