Emporia

Nu har jag vart på ett, ja man kan väl kalla det för ett studiebesök, på Malmös "nya" köpcentrum Emporia. Ett stort shoppingcentrum lite utanför Malmö central. Det är ett häftigt shoppingcentrum med cool design och udda formgivning. Byggnadens yttre fasad är i plast i en designad form som jag inte har sett någon annanstans.
Fredag förmiddag och det är inte så mycket folk här. Inte som i Stockholm direkt där det .  är folk överallt när som helst.
På översta våningen kunde man gå ut till en stor tak-terrass-park.   
Och blir man trött kan man ta en fika i detta speciella uterum i blått sken.
Det finns många udda och ovanliga butiker där, men också de vanliga kedjorna och storbutikerna. I centrumet är det sedan tänkt att man ska gå som i en åtta, i tre plan, som i sin tur är uppdelat i fyra färgzoner, gult, rött, blått och grönt.
Ja, jag blev helt fascinerad i alla fall, fast det "bara" var ett köpcentrum.
 
Köpte med mig en tröja som souvenir i alla fall.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0