Julblommor

Efter frullen åkte jag och Nalle först till mataffären och fyllde på förrådet på julmust, gröt och pepparkaksdeg och sedan for vi vidare till Blomsterlandet för att kolla på lite julblommor. Inte för att vi har någon som helst plats här hemma för fler blommor, men lite nya julinspirerande blommor sitter ju aldrig fel... nu på vintern när allt annat kan kännas så mörkt och dystert.
Eftersom Julstjärnor är så extremt frostkänsliga så köpte vi fyra små. Så kanske någon överlever till julen. Och efter julen. För några år sedan såg min Julstjärna ut såhär efter några dagar efter inköpet.
 
Inte så roligt....
 
Sedan köpte jag även en Ädelcypress som jag länge har suktat efter. Perfekt att ha på balkongen med en ljusslinga runt.
Lite mer julpynt kom upp idag också. Åh vad jag längtar till julen. Kom nu.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0