Julbordet

Julbordet jag var på i lördags var jättebra. Jag och mina barndomsvänner var på Tyrol på Gröna Lund i Stockholm. Det är Stockholms bästa vilt-julbord, så gillar man vilt kött kan jag starkt rekommendera stället. Inte överdrivet dyrt heller.
Jag åt björnköttbullar, bäverkorv, svart-rökt skinka, älg, rådjur, rippaté och vargtasspaté med renhornssnapps. (Men det fanns även vanlig traditionell julmat där också). Jag är ingen älskare av viltkött och tyckte nästan att allt vilt smakade samma sak.... vilt. Varken gott eller äckligt.
Men restaurangen var jättefin och julpynt blandades med vilda djur och skog. Personalen var både snäll och trevlig. Vår servitris hade till och med humor och skämtade med oss och det var hon som fick mig att prova malet renhornssnapps. Nalle provade kråkbärssnapps istället. Maten var god och bra tillagad fast det fanns så mycket att välja på.
Ska jag vara lite negativ så kan jag nämna att det var lite för mycket människor där så det blev så himla långa köer till maten. Halva tiden stod man och köade liksom. Men sånt kan man inte göra något åt, så det var bara att gilla läget. Det var ett jättebra julbord ändå. Bra initiativ av mina vänner.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0