Dagar på Åland

Ja, vi har det bra här på Åland. I torsdags kom vi hit sent, näst sista bilen som körde ombord på färjan. Men vi hann med. 
På vägen till stugan såg vi ett påkört rådjur mitt på vägen, mötande trafik. Men stackarn levde ju och sprattlade när vi körde förbi. Usch, det var obehagligt. Nalle ringe polisen och sen fick vi höra att några andra hade tagit död på djuret med en sten, så att den slapp lida. 
Igår var vi mest vid stugan och försökte plöja ner en väg till vattnet, ja vi (min pappa) har en sjötomt här på Åland, men alla växter, vass och buskage hade växt igen. Vi for och köpte mer bensin till maskinen som plöjde allt buskage, två gånger. För den stannade hela tiden. Och hälsade på lite släktingar på vägen hem. 
Idag däremot har vi hälsat på min kusin som bor i Mariehamn (huvudstaden). Vi strövade runt i hela staden, käkade en gigantisk kulglass och satt i solen och stekte. Det här var bara EN kula. Tänkt dig den med tre kulor.
Framåt eftermiddagen gick vi ner till hamnen och tittade på alla gigantiska båtar som låg där. Den ena större än den andra. Privata som företagsägda.
 
På kvällen badade jag för första gången på året. Jag simmade i havet och hoppade från femman några gånger. Det var riktigt skönt och något jag har längtat efter. Varmt var det också. Säkert runt 20 grader i vattnet.
Underbart väder har vi haft också. Soligt och varm än så länge. Men imorgon skulle det bli sämre väder. Får se vad vi hittar på då att göra. Grillat och druckit gott har vi hunnit med också. Massa.
 Hörs på återseende. 

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0