Ålandssemester

Semestern på Åland blev bra och trevlig, trots det dåliga vädret. Näst sist på färjan hamnade vi också, börjar numera bli en tradition, att hamna näst sist på bildäck. Vi hade jättemycket tid när vi började åka. Sen skulle vi bara... helt plötsligt var vi försenade en halvtimme. Typiskt.
Men vi hann med båten i alla fall.
 
Vi eldade i kaminen när vi kom fram och under natten var det så varmt och svettigt att jag inte kunde sova. Det var äckligt varm fast jag låg utan täcke, till och med. Usch.
 
I lördags var det födelsedagsmiddag för min farmor som hade fyllt år. Även min ena farbror fyllde år, så det blev lite dubbelkalas. Hela släkten var samlad hos min faster så badade vi bastu, åt middag, fikade och umgicks med släkten. Trevligt trevligt och god mat var det också.
(Delar av släkten)
Det blev sent innan vi tillslut åkte hem. Men att lämna festen och all släkt för tidigt är inget alternativ.
 
På söndagen sedan byggde vi klart pappas kök, som byggdes i somras. Nu kom de sista luckorna på plats, alla handtag och en ny blandare installerades. Blev hur fint som helt. Är riktigt nöjd faktiskt. Det var ju jag som hade planerat, valt och monterat köket.
(Ritade detta i juli)
(Glömde att fota en sista bild på handtagen och luckorna)
 
Vi grillade en sista gång för i år (tror jag) och drack lite vin. Måndagen därefter var det hemfärd. Tack Åland och släkten för denna gång. I vår syns vi igen.

Skriv tillbaka
Postat av: Susanna Maria J

Så mysigt :)

2014-10-15 @ 13:43:46
URL: http://oslofru.com/
Postat av: Louise

Ja, det är det. Har du vart på Åland någongång? Det är jättefint där. Lite som svenska Norrland.

2014-10-15 @ 13:46:45
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0