Träningsvärk och bra resultat

Aaaaaaaghh! Aj vad jag har träningsvärk nu. Gårdagens matchoträning gjorde mig helt slut och stel i kroppen.
 
När jag sprang "Höstrundan" igår på 5 km tog jag personligt rekord i snabbhet och jag spurtade sista kilometern och sprang om en tjej som vi hade sett ryggtavlan på under hela löprundan. Hon låg 50 meter före hela tiden, tills som sagt den sista kilometern då jag ökade farten och sprang förbi henne. Yeah.  
Jag sprang 5 km på 30,42 minuter. Väldigt nöjd faktiskt.
 
Efteråt bytte vi om till andra träningskläder och började med cirkelgym X. En tuffare variant av vanligt cirkelgym, som då är 14-20 olika träningsmaskiner och konditionsövningar i ett snabbt tempo. Det här passet var 10 maskiner och 10 hopp- och konditionsövningar. 45 sekunder på alla övningar med snabba byten i ett högt tempo.
Jag trodde att det där jobbiga passet skulle hålla på i 25 minuter, som de övriga passen under dagen gjorde. Men icke. Det här passet var hela 55 minuter långt och jag tog i och tränade så hårt jag kunde. Tills jag mådde så illa att jag inte kunde göra vissa övningar längre. Jag hade tagit ut alla mina krafter på Höstrundans sista kilometer. Jag försökte att träna så hårt och snabbt jag kunde men illamåendet satt kvar de sista 30 minuterna ändå.
 
Men jag gjorde mitt bästa och så här mycket träning har jag inte gjort på flera år. Så jag kan inte vara annat än nöjd över mig själv.

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Bra jobbat!

2014-10-23 @ 12:31:25
URL: http://Emsi.se
Postat av: Sofie

Superbra tränat. ;)

2014-10-28 @ 16:26:42
URL: http://Emsi.se
Postat av: Louise

Jo man försöker ju

2014-11-09 @ 00:43:17
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0