Dagen innan

Dagen innan julafton och jag springer runt som en idiot i huset och städar, plockar, julpyntar, diskar, äter och slår in julkappar. Allt samtidigt. Och sen betalar jag fakturor, kollar mail och slänger in ett blogginlägg. Lite Facebook på det och sedan dammtorkar jag igen.
Men imorgon är det julafton och då släpper jag allt och bara fokuserar på en bra jul med min familj och släkt. Jag och fästmannen ska hämta upp mamma och bror så ska vi åka till mormor och morfar (2 timmar bort) och fira halva julen där med mat och förmodligen Kalle Anka. Sedan ska vi hem till mamma och välkomna tomten och hans klappar och äta igen, framåt kvällen. Och det längtar jag efter. Varför är det bara jul en dag om året för när det är så mysigt?
Igår var pappa och hälsade på efter jobbet. Vi hade en liten mini-jul och åt mat och delade ut lite julklappar. Jag klädde granen (som vi tog in för 5 dagar sedan) också. För att skapa lite mer stämning.
Innan hade jag precis köpt de sista julklapparna för hela familjen.
 
Så... nu måste jag fortsätta att julpynta och städa. God jul önskar jag dig.
 

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0