Semester!

I förrgår natt kunde jag inte somna. Jag var inte tillräckligt trött och det blåste storm utanför fönstret.
I natt kunde jag inte heller somna. Då låg jag och tänkte på jobbet, på resan, på packningen, på att jag inte ville bli sjuk för att jag var täppt i näsan och hade ont i halsen.
 
Gissa om jag kommer kunna sova något i natt då.
 
Nä, skulle inte tro det. Imorgon klockan 5 står taxin utanför huset och ska ta oss in till Arlanda. Jag har packat hela kvällen (och gårdagen) och fixat i ordning allt inför resan till Kanarieöarna. Men tror inte att jag kan lugna mig för det. Jag tror att jag har resfeber. Är nervös ifall något fel ska hända. Är nervös över att jag ska bli sjuk (har haft ont i halsen hela dagen), att vi missar flyget, att flyget blir inställt, att vi glömmer något viktigt o.s.v.
 
Som det brukar vara när jag åker utomlands. Men men. Nu återstår bara en varm dusch och sen ska jag måla naglarna, vattna alla blommor, packa necessären och sova arton hundra timmar.
But here we go! Gran Canaria i en vecka! Sol, bad, värme och semester!

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0