Middag och dans på stan

I fredags träffade jag mina vännerna på stan och åt middag på The Churchill Arms. Jag gick direkt efter jobbet och var egentligen jättetrött och hade ont i ryggen efter allt slit på lagret. Men blev snabbt pigg och glad bland mina vänner, vin och en fet hamburgare. Vi var ett gäng på fem vänner och en hund som käkade, drack några öl (jag drack vin och kaffedrinkar) och snackade skit. 
Jag lyxade till det och med en brownie till dessert också. Jättegod. Till och med hallonsåsen var riktigt god.
 
Runt klockan 12 drog hälften av gänget hem och den andra hälften drog vidare till Golden Hits och dansade rumpan av oss. Musiken var blandad, allt ifrån 60-talet upp till förra årets schlager och dagens Avicci. Inredningen kommer från 80-90-talets "The Golden Days". Glitter och glamour med musikikoner på väggarna.
Jag och grabbarna (ja, alltså Nalle och Micke) dansade, drack några drinkar och spelade lite Black Jack innan stängning. Skitkul hade vi. Som ungdomar på nytt. Inga hämningar. Inga måsten.
Efter stängningen vid klockan 3 drog vi hem till oss och sov som små nerklubbade sälar. Jag kände mig som 18 igen. Glad att få dansa. Lycklig att få dans med mina vänner. Fri att slänga med hela kroppen. En slags frihetskänsla. Vi mot världen.
 
Men idag mår jag som jag förtjänar. Lite bakis men ganska bra faktiskt. Det kunde ju ha vart mycket värre. Vi åt en dunderfrukost imorse och tog en långpromenad under dagen. Sedan var vi på banan igen.
 
Summa summarum var det en jättebra kväll som verkligen behövdes. Maten var god, drinkarna slank ner, dansgolven hade bra musik och sällskapet var perfekt. Det negativa får personalen på Golden Hits stå för. De var bittra, dryga och väldigt svårflörtade. Men jag tänker inte låta de förstöra mitt fina minne.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0