Bad och fotboll

Sista dagen på torpet gick vi upp runt 9-tiden och åt en stor frukost tillsammans. De vuxna grabbarna skulle sedan göra någon torpgöra, typ flytta på stora stenar och stockar, medan jag, mamman och barnen åkte och handlade.
 
Det blev en lugn förmiddag som vi grillade korv till lunch. Jag grillade. Har typ aldrig grillat förut och efter att ha bränt fyra korvar blev resten av korvarna mycket bra. Vi avslutade lunchen med en vattenmelon på 6 kg. Som vi inte orkade äta upp. Men god var den. Typiskt sommar.
Efter lunchen spelade vi fotboll allehopa. Ungarna går ju på fotboll och har inte spelat så mycket nu på sommarlovet så jag och Nalle offrade oss. Solen kom fram från alla mörka moln och vi sprang omkring som bara den. Himla roligt faktiskt. Minsta tjejen fick bollen i huvudet, Nalle fick ont i fötterna (han var ju dum nog att spela barfota) och jag tog värsta snygga lyran när jag stod i mål.
Svettiga och trötta slängde vi oss i sjön en sista gång. Kändes ännu kallarare idag än vad det var igår, men det var faktiskt 20-21 grader i vattnet idag. Vid ytan. Trots mulet och regnigt väder.
Vi åt en tidig taco-middag med glass till efterrätt innan vi packade det sista och satte oss i bilen på väg hem. En himla trevlig semester och mysigt sommartorp med roligt sällskap.
Trackback
RSS 2.0