Jobb och Figaro på besök

Tredje arbetsdagen har passerat och jag tror att det är Midsommar imorgon. Så trött i huvudet är jag. Jag jobbade på kontoret igår också, när jag egentligen var ledig.
Jag är inte van att jobba så här mycket. Mitt huvud fungerar inte och speciellt inte när man måste gå upp klockan fem på morgonen, efter fem timmars sömn, för att man börjar jobba klockan sju. Men det positiva var att det inte var några köer in till stan så tidigt. Knappt några vakna ens.
Men nej Louise, det är inte Midsommar imorgon. Det är en vecka kvar. Det vet du, för imorgon ska du åka upp till Hälsingland igen och hjälpa till att dra in vatten i köket i sommarstugan med Nalle. Det har du planerat i flera dagar nu. I flera veckor faktiskt.
Så för att vila mitt lilla huvud satte jag mig på balkongen och solade i tre timmar efter jobbet istället. Figaro hälsade på (för måsjävlarna utanför fönstret var äntligen borta en stund) och vi satt och solade tillsammans på balkongen. Kommer sakna den lilla sparveln när jag flyttar. Han är så tam att han snart äter ur handen på mig och jämnt när jag har balkongdörren öppen vill han hoppa in i köket och kolla läget hela tiden. Lilla modiga Figaro.
Tror att jag fick lite färg på kroppen också. Kanske blir årets första bränna. Eller så är jag blek igen imorgon. Vi får se.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0