Mer skidåkning

Jag sov som en stock! Jag somnade på en gång, så fort jag lade huvudet på kudden. Så skönt!
Idag har vi åkt skidor på Hundfjället. Där finns de bästa backarna. Både långa, fina grön-blåa slalombackar och röd-svarta branta utmaningar. Det finns många olika backar att välja på för att komma ner. Plus så har de en skön sittlift att vila sig på uppför.
Här ser man grannbackarna i Tandådalen. Inte lika stort och inte lika många bra backar.
Vädret var kanon idag också. Soligt med klarblå himmel. Helt underbart att glida nerför backarna och bara blicka ut över berg- och dalhorisonten. Men svinkallt och blåsigt i liften på väg upp.
Först en hel del gröna och blåa backar (de lättaste) och sedan provade vi en röd backe igen. Den var väldigt brant för att vara röd tyckte jag. Men ner kom jag.
 
Efter både lunch och fika åkte även jag och brorsan en svart backe tillslut. Det gick hyffsat bra fast den var obehagligt brant och guppig. Men ner kom jag då med. Jag åkte den en extra gång också så att mamma kunde åka den också. Det gick bra för henna men inte lika bra för mig den gången då det var barn som stod mitt i backen. Just där jag planerade att åka. Men jag körde inte på någon och jag ramlade inte i alla fall.
Här står jag i den svarta backen på väg ner. Vet inte om jag ska frukta för livet eller ej.
Nöjda och helt utmattade åkte vi hem till stugan, tog en afterskidrink, åt middag och drog igång ett parti Monopol. Som jag som vanligt förlorade.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0