Möhippa!

Vilken möhippa det blev igår då. Den bästa av alla! Allt var så himla bra och vi hade så roligt att tårarna rann. Min fina bästa kompis och blivande brud till en perfekt man. Så underbart. Helt otroligt.
 
Vi började hemma hos brudens mor kl.13 med champagne, smörgåstårta och presenter i form av "utklädnad och utsmyckad" dagen till ära. Hon skulle vara vitklädd, vi andra i rosa (brudens favoritfärg). Hon fick en tiara med slöja, halsband, pom-pom, banderoll, luddig boaorm och ring. Allt med texten "Bride to be". Vi hade rosa blommor i håret, rosa pom-pom, rosa boaorm runt halsen och rosa kläder.
Vi hade så roligt runt lunchen och skrattade konstant. Efter lunchen skulle vi måla konst, akvarelltavlor. Brudens bästa ämne... eller inte.
Eftersom bruden har sagt att hon inte kan måla  så var inga streckgubbar tillåtna. Alla skulle måla varsin akvarelltavla i kärlekens tecken och sedan gjorde vi en tillsammans.
Efter ett tag var det tags att dra vidare. Vi satte ögonbindel på bruden och gav oss ut i regnvädret....
... In till en stor vit (strech?) limosin, som tog oss in till stan. Och under bilfärden drack vi rosa champagne och hade frågesport om brudens blivande man (vi tog av ögonbindeln efter ett litet tag).
Bruden gillar baka och cupcake så inne i stan skulle vi glasera, frosta(?) och strössla fyra muffins (cupcake?) var. Vi hade en tävling om vem som kunde göra snyggast cupcake och hade den bästa storyn om varje muffins. Bruden skulle vara domare.
Mina cupcakes var helt okej dekorerade, men min story var nog sämst. Jag skrattade mest med tanke på hur cupcake två såg ut och kunde inte säga så mycket. Men sa typ att den första cupcaken är bruden själv; rosa, söt och toppad med chokladpraliner. Den andra cupcaken är hennes man (fnitter). Sen borde jag ha sagt att den tredje är det vackra kaoset deras vardag består av, med en stadig botten. Och den sista cupcaken är deras barn, en söt och spralig prick omgiven av hjärtan. Men jag bara skrattade åt mig själv.
Efter en fika efter cupcakefrostingen så drog vi vidare i limon till vår middagsrestaurang, T.G.I Fridays, som är ett av brudens favoritreställe. Vi började med att beställde in två pitcher strawberry daiquiri som är en favoritdrink hos den blivande bruden. Sen kom maten. Och i väntan på den hemliga efterrätten (för bruden älskar glass och desserter) höll jag en svår frågesport, för att bruden skulle få dricka lite efter varje felsvar.
Desserter bestod av en blandning mellan Oriokaka och glass, fast i större format och med tomtebloss-raketer som brann och gnistrade upp hela rummet.
 
Glada och proppmätta gick vi sist ut på stan och viftade med våra rosa pom-pom och visade hela Stockholm att vår vän, familjemedlem och släkting ska gifta sig i sommar. Grattis bästa vän. Älskar dig. Gör allt för dig.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0