Folkrace

Igår hjälpte vi pappa med gjutningen av grunden till hans nya husprojekt. En sista pelare och sedan lastade vi mer grus i grunden. Både Nalle och pappa blir rastlösa lätt och behövde göra något, medan jag försökte ta det lugnt och hjälpa till lite lagom, med en mage i vägen, sammandragningar och en sparkande bebis.
På eftermiddagen åkte vi över till min farmor och blev bjudna på middag. 3-rättersmiddag och kaffe till och med. Vi hängde där en stund och pratade med farmor, busade med katter och hälsade på igelkotten i ett par timmar.
 
Sedan på kvällen gick vi över till grannen, som är min faster med man, två av barnen/kusinerna och två hundar. De hade fredagsmys med snacks och söt dricka som vi blev inbjudna på. Nam nam.
 
Idag är sista dagen på Åland. Så imorse så städade vi och packade bilen full och åkte iväg till ett folkrace 40 minuter bort. Där min kusin precis har börjat tävla i. Han fyllde 18 år i somras och tävlar nu med alla erfarna gamlingar. Så det gick ganska bra ändå.
Efteråt fick vi lite dötid innan färjar skulle gå så vi åkte till Mariehamn och kollade på en utställning och cruising på gamla Bubblor och Volkswagens. Vi provade att äta lunch på deras finska hamburgerrestaurang och åkte sen till ett utsiktsberg och tittade ut över hamnen och halva Åland.
Sedan var det dags att bege sig mot färjan och åka hemåt mot Sverige och Stockholm.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0