Gravid i vecka 30

Jag har precis gått in i vecka 30 här med gravidmagen. Både jag och bebisen mår bra och växer som vi ska. Än så länge har jag inte större krämpor, förutom när jag är aktiv och får ont i ljumsken. Eller de dagarna bebisen spänner upp sina muskler och min mage känns som en överfylld uppspänd ballong. Eller när jag ska böja mig ner och ta på strumpor eller skor och jag liksom inte når ner längre. Men annars kan jag gå och röra mig som jag vill.
Vi äter och rör på oss varje dag. Vi sover sådär på nätterna. Jag brukar vakna tidigt (helt i onödan) och har då svårt att somna om, oavsett när jag har gått och lagt mig. Och det börjar bli lite krångligt att ligga på sidan och sova. Då brukar bebisen sparka emot och tycker väl att det är trångt.
 
Men annars så.
 
10 veckor kvar innan ungen ska smärtfritt ploppa ut. Och jag längtar mer och mer för varje dag som går. Inte för själva förlossningen, men för att äntligen få träffa lilla pyret. Lilla bebisen. Inte så långt kvar nu.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0