Mariehamn och bad

Idag har vi tagit en tur till huvudstaden och kollat runt lite. Vi käkade lunch och handlade lite smått och gott.
Sedan åkte vi till Stallhagens bryggeri och grabbarna tog sig varsin Ålandsbryggd öl och jag en glassdessert. Tur att glass är mycket godare än öl. Men grabbarna gillade ölsmaken i alla fall.
Efteråt åkte vi tillbaka till ön och stugan och åkte bort till granngubben Johnny för lite bastu och snacks. Han har också en sjötomt, precis som pappa, men hans tomt har en bra strand och badbrygga ner till vattnet så jag tog mig faktiskt ett dopp i havet. Ett iskallt dopp i blåst och skymning, fast jag hade badat bastu innan. Men tillslut doppade jag mig och badade för första gången i år.
Yeah.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0