Slutspurten

På söndag åker vi hem men idag var sista skidåkningsdagen. Jag ville glida omkring i Hundfjället idag och fick min önskan uppfylld. Solen tittade fram och det var 17 minusgrader ute. Jävligt kallt alltså. 
Vi åkte några timmar innan alla tår och fingrar hade frusit till is och gick in och värmde oss sedan. Lunchade lite och fortsatte sedan ut i kylan. Typ 10 minuter och sedan var man genomfrusen igen. Men backarna var bra och snön fick ett bra glid så det vara bara att kämpa på.
Tyvärr så stängde liftarna redan klockan 15.30 i Hundfjället men då kunde vi fortsätta att åka skidor i Lindvallen, där de stängde liftarna klockan 19. Så vi tog vårt pick och pack när klockan började närma sig stängningsdags och åkte ner till Lindvallen, igen.
Där var jag så trött i benen att det gick jävligt fort nedförs. I mörker och bara 12 minusgrader svischade jag fort nedför i backarna. Snabbare än någonsin. Snabbare än de andra. Det blev typ störtlopp.
Men det var alldeles för jobbigt att sänka farten gång på gång. Så backa upp och backe ner gick det alldeles för jävligt för fort. Men innerst inne var det himla kul också. Och det var ju ändå sista dagen så jag kunde ju lägga i sista växeln och verkligen ge allt jag hade kvar. Och jag ramlade ju aldrig, till skillnad från sambon som ramlade lite då och då.
Dock var jag nära några gånger. Men det var nog skickligheten som talade. Under hela veckan.
Sedan var det dags att lämna tillbaka skidutrustningen och bege sig hemåt mot stugan. Där vi på kvällen, tände bastun och relaxade en sista gång. Imorgon bär det av hemåt.

Skriv tillbaka
Postat av: Anonym

Satsar man inte Ramlar man inte!!! Ok... I liften vet i fan vad jag satsade på... //Nalle

2016-02-13 @ 22:42:06
Postat av: Louise

Hehe. Precis. Vet inte hur du lyckades ramla på plan mark INNAN liften. När det inte var någon i närheten. Men du lyckas med det mesta du.

2016-02-15 @ 14:42:25
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0