Uppdatering av veckan

Den här veckan var en jobb-vecka för mig och Nalle. Jag har försökt träna lite med promenader och hantlar för att jag och bebisen ska må bra. Eller må bättre i alla fall, för bra mår vi redan. Vi mår toppen.
 
För två veckor sedan beställde vi vår barnvagn efter mycket letande och sökande efter den perfekta vagnen. Nu har vi äntligen hittat den. Det blev en klassiker, en Emmaljunga.
Så i måndags fick vi chassit (underredet) och sittdelen. Den är så fin så. Ni ska få se senare.
 
I tisdags fixade jag i ordning gästrummet som ska bli ett barnrum. Det såg ut som kriget där inne förut, nu är det städat med gästsäng, skrivbord, byrå, förvaringsskåp, spjälsäng och barnkläder. Ett användbart rum helt enkelt.
 
I onsdags kom pappa hit på förmiddagen och lånade släp och bil till Åland och jag jobbade på kontoret på eftermiddagen.
 
Torsdagen bestod av en dejt med min bästa vän i Nacka forum för lite shopping och fika.
Och i fredags var jag på tomten och plockade lite blåbär, så länge mage och rygg orkade med. Sedan kom pappa tillbaka med släp och bil på förmiddagen. Och på kvällen monterade (äntligen) jag och Nalle upp gardinstänger och gardiner i vårt nya sovrum. Så nu saknas bara en vägghylla, ny taklampa och en dörr som vi ska måla om.
Lördagen bestod av fixa fint på tomten igen. Vi klippte gräs, vattnade och rensade ogräs. Samt så skördade vi vinbär, bigarråer, persilja och gräslök.
 
Imorgon ska vi åka till Hälsingland igen. Nalle fyller år nästa vecka och det ska firas däruppe då.

Skriv tillbaka
Postat av: Anonym

Så nice med egen skörd!!!

2016-08-08 @ 23:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0