Theodors dop

Nu är äntligen vår son Theodor döpt.
Det var en hel del förberedelser innan och jag hade som sagt både bakat, delegerat bakning och inhandlat dekoration innan. Fästmannen hade kontakter med en uthyrnings/catringsfirma som vi hyrde porslin och dukning av.
Och precis innan dopet skulle börja var jag så klart både nervös och stressad. Och ungen själv var både trött och hungrig.
Men allt gick bra. Theo skötte sig galant hela tiden och charmade både gästerna och prästen så att hon höll på att komma av sig. Jag läste en dikt (jag aldrig hade läst förut och skulle ha tränat på innan men hann inte med) som gick förvånansvärt bra och fästmannen såg prydlig ut och höll alla känslorna i schack. Theodor fick två gudföräldrar, som är våra närmsta vänner, som läste varsin fin dikt och alla gäster hittade rätt i tid, fast många av de har rest flera timmar. Allt gick bara så himla bra.
Efter dopet i kyrkan åkte vi alla till fikalokalen där det serverades kaffe och en massa hembakat av olika slag. Och sen de fina doptårtorna vi hade beställt. (Fina tårtor kan varken jag eller fästmannen baka så de beställde vi av ett lokalt bageri).
Tusen tack för all hjälp vi fick och för er alla som kom. Tusen tack för de fina gåvorna Theo fick. Tusen tack för Theodors dop.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0