Nu är sommaren här

Nu är det verkligen sommar ute. I onsdags köpte jag min första glass för det här året. Satt och åt den i solen. Det var så underbart. Såg 6 st luftballonger som svävade så fritt i luften Första solbrännan har kommit också, mmm. Såg årets första 6 luftballonger också, de svävade så stillsamt i himlen. Plus att jag såg årets första fjäril. Så nu är sommaren här.

För att fira den avklarade högvakten hade vi en lien plutonsfest också. Vi drog iväg ett gäng ut på krogen och käkade och drack några cider, eller ja, killarna drack öl och kollade på någon fotbollsmatch medan jag sörplade i mig cider varvade med White Russian. Snacka om att jag var helt slut i kroppen efter högvakten, efter två cider började jag se suddigt.



Kvällen blev lång och jag hade trevligt med grabbarna. Kanske gör vi det igen.

Skriv tillbaka
Postat av: Angela

Hejsan! allt bra med dig? :)

Jag har en bloppis på gång nu, så kika gärna in och kolla vad som finns! Finns inte så mycket just nu, men lite i alla fall. Kom precis igång med det. Men som sagt kika gärna in bloppisen! http://angiieyago.blogg.se



Ha det bäst!

2010-05-23 @ 23:56:51
URL: http://angiieyago.blogg.se/
Postat av: Louise

Sure

2010-05-28 @ 19:59:52
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Nathalie

HEEJ!!turqoise. Min namn är Nathalie och jag är en tjej på 16 år gammal och min dröm är att bli skyttesoldat .jag har alltid drömt och sagt till mina föräldrar att jag vill göra lumpen .jag har någara frågor till dig om att vara skyttesoldat.

(1) vad fick dig att göra lumpen som skyttesoldat ?

(2)hur är det att var i lumpen ?

(3)hur krävande är det på konition och styrka

det vore jätte kul om du hade tid för att svara på mina frågor stora kramar

2010-05-29 @ 17:01:37
Postat av: Louise

Hej Nathalie

Va roligt att du hittade hit. Jättekul. Att vara skyttesoldat är en av de jobbigaste militärtjänsterna som finns. Det är krävande både fysiskt och psykiskt, men det är väl så det ska vara. Det ska kännas att man gör lumpen. Lite svar på dina frågor då:

(1) Jag har alltid varit småsugen på att göra lumpen. Jag gillar friluftslivet och ville pröva på något riktigt krävande och annorlunda. Så jag chansade.

(2) Det är ganska spännande att göra lumpen. Spännande och läskigt, men väldigt väldigt jobbigt och tungt. Man måste verkligen vara stark, överallt och alltid.

(3) Man måste inte ha den bästa konditionen, men vi springer väldigt mycket och ofta, så det är ju bra om man orkar med. Även på att vara stark, som sagt. Vi bär tunga saker hela tiden, men jag är inte stark men klarar av allt ändå. Så allt går med vilja.



Läs gärna mer på min blogg så kanske du får lite mer svar på dina frågor. Jag har ju hållt på ganska länge med lumpen nu.

//Louise

2010-05-29 @ 21:40:00
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0