Honörsvakt

Riksdagsmötet öppnades i tisdags och självklart skulle jag stå vakt på slottet när Kungen och hans familj gick förbi. Jag och typ 20 till stod på yttre borggården och skyldrade givär för Kungen när han gick förbi. Vid tre tillfällen under typ två timmar. Det var lite tjatit att stå stilla där och skyldra givär och fy sjutton vad kallt det var. Fast man hade värmetröja på frös man som en liten gnu på hal is. Mina händer blev så stela att det blev svårt att göra alla vapenrörelser tajmade perfekt. Men jag tror att det blev bra.

Kungen, Drottningen, Kronprinsessan och hennes prins Daniel var där samt en massa viktiga politiker som skulle in i riksdagshuset. Skoj var det inte men intressant var det.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0