Känns som att Gud står på min sida ett tag nu

Har stukat foten så jag sitter hemma nu och vilar upp den. Blev sjukskriven fram till på lördag då jag ska stå högvakt igen.


Du vet väll att det finns rötter i skogen? Och att det finns grangrener oftast i huvudhöjd? Tänkt dig då att du är trött, kall och blöt och ska springa över en väg fort och effektivt med ett tungt vapen i famnen. När du kommer fram till den täta granskogen på andra sidan vägen sluter du ögonen en halv nanosekund för att slippa få granris i ögonen och en jävla rotjävel lägger krokben på dig och fäller dig handlöst på marken med en stukad fot som tack.

Inte? Hepp, men det hände mig i måndags i alla fall. Ont gjorde det.
Så jag fick åka in till Livgardet med tryckförband och högläge.

Det komiska med det hela var att när vi tränade på att passera över vägen var det två andra killar som hade ramlat vid det djupa diket som man var tvungen att hoppa över innan vägen. Men jag klarade av det svåra hindret men när vi alla var på den "lugna" sidan av vägen ramlade jag omkull. Funnie

Så idag har jag väntat på sjuksköterskan som skickade vidare mig till läkaren som jag fick sitta och vänta på i två timmar. Men någon röntken blev det inte. Så jag fick vänta på att få hämta ut en rock till högvaktstjänsten istället, innan jag fick packa ihop och åka hem.  

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Säg inte att du har gjort illa dig igen?! Du är ju inte klok, lilla gumman. Har du otur eller är du bara klantig? ;P

2010-09-29 @ 14:08:44
URL: http://Ems
Postat av: David

Hon är bara klantig ;)

2010-09-29 @ 18:42:02
Postat av: Louise

Ne, jag är inte bara klantig, jag är skicklig imellanåt också. Men mest har jag bara otur....

2010-09-29 @ 20:32:55
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Sofie

Men stackare. Så här klantig brukar du ju inte vara. Varför springer du sönder dig för?



Hur är det med foten nu då?

Krya på dig i foten nu

2010-09-30 @ 13:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0