Skarpt läge i Marma

Ännu en jobbig vecka har passerat men nu är det inte långt kvar till muck.

I tisdags hade vi en lugn dag med en massa teori om minprotokoll och sen vård av materiell samt så slutade vi dagen med fältlastning och packning. 

I onsdags åkte vi buss ut till Marma, Gävle. Där skulle vi ha ett skarpt eldöverfall med minor och hela faderullan. Så när vi kom dit så började vi med fältförläggning och grävde skyddställningar och fyllde på magasinen. Sedan fick vi vila i några timmar innan jag och 4 till skulle på en ordergivning för att mitt i natten åka ut till eldöverfallsstället och reka området. Så jag väntade och väntade halva natten på att få åka iväg men när klockan var runt 12 fick jag reda på att vi inte skulle någonstans förän imorgon bitti klockan 4. Så yes, 4 timmars sömn....

Torsdagen då, bestod av stress fram till eldöverfallsplatsen några km bort med pbv:n som inte fungerade till en början. Därefter framme vid skjutplatsen satte jag upp fordonsminor 14 och försvarsladdning 22. Fick dra av snöret så allt sprängdes också. Skitcoolt. Vilken smäll alltså. Marken vibrerade. (Annars så skjöt jag ett halft magasin skarpa patroner också). Jupp.
På eftermiddagen städade vi av området, packade ihop tältet och åkte buss hem till Gardet. Där blidde det mer vård och städning. Kom i säng sent den kvällen men trött var jag. Otroligt trött var jag.

Fredagen bestod av mer vård. Hade även en undervisning om hur våra "fiendefordon" ser ut. Ryssarnas stridsvagnar och pansarfordon m.m. Ganska intressant faktiskt. Sedan var det krigsfys (springa med stridsutrustning och bära runt på andra) som höll på att ta kol på mig. Mådde jätteilla och höll på att spy. Men efter en timmes vila efter träningen tror jag att det gick över, lite grann i alla fall.

Skriv tillbaka
Postat av: Nalle

Vad söt du är min lilla älskling! Puss

2010-09-26 @ 22:52:01
URL: http://www.facebook.com/TokOve
Postat av: Louise

Ja visst är jag. Sådär ser jag ut på dagarna i fält. Puss

2010-09-26 @ 23:45:01
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0